Jak se rodí coca-cola

Ekonomické předměty Zobrazení: 2468

Dne 29.11. 2013 se studenti obou tříd druhého ročníku zúčastnili exkurze do výrobního podniku Coca-cola v Praze v Kyjích. Sraz byl jasně dán a bylo jen na nás, jak se dopravíme na místo určení.

CocaCola13 00Cíl zněl jasně „stanice metra DEPO Hostivař" v 10:15 max. Někteří se rozhodli zvolit doporučený způsob dopravy, a to dojet na Hlavní nádraží a odtud následně přejet metrem až na konečnou stanici trasy A. Ta druhá polovina z nás si řekla, že cestu udělá zajímavější. 15 vyvolených se rozhodlo vystoupit z vlaku již na nádraží Praha Hostivař. DEPO přeci nemůže být daleko. Ale chyba lávky. Osvědčila se věta, že zkratka je nejdelší možná cesta mezi dvěma body. DEPO Hostivař je totiž 18 autobusových stanic vzdálené místo, na které jsme se měli během 1 hodiny dopravit. Usadili jsme se do autobusu, ke kterému jsme šli dobrého jeden a půl kilometru, a těšili se, jak budeme na místě mezi prvními. Ale po prvních dvou stanicích se ozvalo: „Konečná stanice, prosím, vystupte si." Zbývalo nám pouhých 16 stanic, což znamenalo 4 km, které nám nezbylo nic jiného než ujít, nebo spíše uběhnout, jelikož další autobus byl v nedohlednu. Cestu nám ztěžovaly koleje, semafory, přechody, bezohlední řidiči a také omezený čas, který se každou minutou zkracoval. Ale možná také díky této motivaci jsme přeci jen na místo určení dorazili v 10:12. Mimo jiné také díky pánovi, který nám poradil, že máme jet poslední dvě stanice tramvají, samozřejmě načerno. Ještě, že nás naše škola učí tomu, jak být komunikativní a nestydět se říci si o pomoc.

Druhá skupina na nás již netrpělivě čekala zachumlaná v šálách a zimních bundách na místě srazu. My dobíhali zpocení, ale s dobrým pocitem v duši, že jsme to přeci jen všichni zvládli. Autobus nás, teď již všechny pohromadě, dopravil k výrobně.

Hned na začátku exkurze nám byla předvedena 3 videa. První video obsahovalo historii vzniku nápoje, růst popularity a vlastně celý příběh nejznámější značky nápojů Coca-coly, druhé video nám stručně předvedlo všechny linky, na kterých se coca-cola vyrábí, v provozu a třetí video bylo plné nejrůznějších televizních reklam od samotného počátku The Coca-Cola Company až po letošní rok. Po zhlédnutí všech videí a pozorném vnímání odborného výkladu jsme každý dostal bezpečnostní oblek, který se skládal z jednorázového pláště, čepce a reflexní vesty. Následovala samotná prohlídka výrobny. Měli jsme možnost zhlédnout výrobu plastových lahví či plechovek a vidět v provozu téměř všechny stroje a linky. Dále jsme také prošli obřími sklady, které mají kapacitu více než jednoho milionu přepravek. Jako pozornost jsme si každý mohl vypít tolik nápojů, kolik jsme chtěli, a jednu Coca-colu jsme dostali na cestu domů. Ta již však probíhala oproti ranní cestě docela nudně. Za zmínku stojí již jen taneční kreace žáků 2. B.

Exkurze byla opravdu velice zajímavá a my žáci 2. ročníku děkujeme za možnost, že jsme se jí mohli zúčastnit.